Sunday, October 23, 2005

失眠的朋友

skype 跳出來一個小框框,結果是一位朋友傳來說他睡不著... 閉上雙眼,腦子裡想著他星期天發生的事! 其實我也不知他白天怎麼過的!

偶爾我也受失眠所苦,但我應付之道還是閉上雙眼等入睡,所以我就叫他再躺回床上,反正遲早會睡著的。
他說他等會兒再試試。

我跟他說昨天之前我也是失眠,很難入睡,才發現原來是天氣太冷,昨晚換了冬天蓋的毛毯後,躺在床上2、3分鐘就入睡了!
但他說他不會覺得冷。

原來他很想喝一杯紅酒後再去睡,但因為開瓶器壞了害他無法享用,所以才一直睡不著!

我說我現在其實很想睡,但要把我手邊的英文blog寫完才能入睡,他好奇想知道,我就給他網址,隔了3秒鐘之後,他回覆說 "我現在要去睡了!"
哇~ 我剛剛做了一件善事呢!

6 comments:

蓝玫瑰Emily said...

eih..nvr heard u saying u gt an english blog eh...

Anonymous said...

我有小小疑問ㄋㄟ
雷射手術會不會很恐怖啊? ╮(﹀▽﹀")╭
會不會有什麼後遺症ㄚ?
不能戴隱形眼鏡的人也可以做嗎?
現在行情是多少啊?

janice22 said...

咦~ 難道艾蜜莉也失眠不成 :D

janice22 said...

Kaye,我趕著要出門
我再找個時間來寫Lasik嘿

bye bye

Anonymous said...

音樂好好聽喲
感謝你囉

眼睛如何了呢

janice22 said...

Kaye, 這是擷取我的一封email內容,FYI.
我會再找時間寫相關的帖子

It costed me 32,000.

as you may know that i had visited 4~5 places, the prices are from NTD$25,000~55,000.
It depends on the the day and night sight quality you request and eye clinic charge standard. There are sometimes few thousands difference!

For example, I was told that
1. the high-end price is special for people who use their eyes accurately, such as computer-aided design.
2. the low-end price is for common people who want to get rid of the glasses and has no other sight request.
3. as for the middle-range price, with the edge-strengthen adjustment added to the no. 2 laser, this stresses on the night sight.

For me, it was quite vague as i looked at the traffic light or street light at night, so I chose the third one. Now, compared to my sight before LASIK, the feeling of halo seems getting improved day by day! But, the thing makes me feel worthy is my sight in the day and i can wear sunglasses from now on!!